Heb jij wel eens een vraag in de nacht die niet kan wachten totdat de begeleider er in de ochtend weer is? Neem dan contact op met de RIBW bereik- en beschikbare dienst via het telefoonnummer dat je eerder op een kaart hebt gekregen. Heb je die kaart nog niet gekregen? Vraag hem dan aan via je begeleider.  

Als je belt krijg je een begeleider aan de lijn van Beschermd wonen Wamel of Beschermd wonen Wolfskuilseweg in Nijmegen. Er neemt dus altijd iemand de telefoon op. Je kan bellen tussen 21.45 en 7.45 uur.

De begeleiders aan de telefoon worden continu opgeleid om met vragen in de nacht om te gaan en cliënten te helpen. Daarom wordt soms een telefoongesprek opgenomen. Deze gesprekken delen we met een externe partij, die de gesprekken beluisteren en gelijk anonimiseren. Daarna adviseren ze de begeleiders over hoe ze je goed te woord kunnen staan.

Natuurlijk wordt jouw gesprek alleen gebruikt om de begeleider te adviseren, en wordt het gesprek na het beluisteren gelijk geanonimiseerd en verwijderd. Jouw naam of andere persoonsinformatie wordt dus niet genoemd.

Meer informatie?
Heb je een vraag over de dienstverlening van de bereik- en beschikbare dienst? Stel deze dan aan je begeleider. Wil je meer weten over de verwerking van je persoonsgegevens rondom de bereik- en beschikbare dienst? Lees dan de bijlage.

andere interessante nieuwsartikelen

GGD Appstore: ontdek apps voor jouw herstel
GGD Appstore: ontdek apps voor jouw herstel
3 min
De eerste stap naar een rookvrije RIBW N&R
De eerste stap naar een rookvrije RIBW N&R
2 minuten